registrační pokladny - na úvodní stránku
Košík    / 

Aktuálně

9.12.2017

Koho se týká elektronická evidence tržeb.

Elektronická evidence tržeb - koho se týká?   více
27.8.2016

Pozvánka na veletrh o ELEKTRONICKÉ EVIDENCI TRŽEB

Vážení obchodní partneři, rádi bychom vás pozvali na Konferenci a veletrh k EET s názvem „ Evidence tržeb v praxi“, která se uskuteční v pátek a sobotu 16. a 17. září 2016 v Brně na BVV v pavilonu E. V příloze naleznete bližší informace o celé akci. Rádi vám představíme naše řešení a...  více
9.8.2016

Rychlá a odolná elektronická pokladna pro Restaurace, bary, pivnice

Hledáte rychlou a odolnou pokladnu do vaší provozovny? Máme pro vás řešení ELZAB K10 .   více


  • - Pokladny CUSTOM a ELZAB
  • Jednotlivé kroky podnikatelů před zahájením evidence tržeb.


    23.8.2016
    Jednotlivé kroky podnikatelů před zahájením evidence tržeb.

    1. Zjistím si, zda mám povinnost evidovat tržby
      Povinnost evidovat tržby má podnikatel, který přijímá „evidované tržby“. Evidovanou tržbou je platba v hotovosti, platební kartou nebo jiným obdobným způsobem, která zahrnuje příjem z podnikání a nevztahuje se na ni výjimka. Evidenci tržeb naopak nepodléhají platby realizované přímo převodem z účtu na účet nebo inkaso.
    2. Ověřím si, odkdy budu evidovat
      Evidence tržeb bude spuštěna postupně, ve 4 fázích. Podnikatel vyhodnotí, z jaké činnosti mu tržby plynou a zařadí danou činnost do příslušné fáze podle klasifikace NACE. Od toho se pak odvíjí vznik povinnosti podnikatele zahájit evidenci tržeb. Není podstatné, zda tržby pochází z hlavní či jiné podnikatelské činnosti. 
    3. Zvážím, zda mohu tržby evidovat ve „zjednodušeném režimu"
      Vedle běžného režimu, který spočívá v zasílání údajů o evidované tržbě on-line, umožňuje zákon evidovat některé tržby, ve zjednodušeném režimu off-line, tj. zasílat údaje o evidované tržbě správci daně nejpozději do 5 dnů od uskutečnění (přijetí) evidované tržby. Ve zjednodušeném režimu může podnikatel evidovat tržby na základě zákona, nařízení vlády nebo povolení správce daně. Nejčastěji se bude jednat o situace, kdy podnikatel nemá k dispozici v místě uskutečnění tržby dostatečné internetové připojení.  
    4. Pokud nemám, pořídím si nezbytné vybavení pro evidenci
      K tomu, aby podnikatel mohl elektronicky evidovat tržby, si bude moci zvolit zařízení odpovídající jeho podnikatelské činnosti (např. pokladna, pokladní zařízení, ale i např. starší počítač, tablet nebo mobilní telefon propojený s tiskárnou). Zařízení musí být technicky vybaveno tak, aby odeslalo prostřednictvím internetu požadované údaje o evidované tržbě serveru Finanční správy a vystavilo účtenku zákazníkovi. Každý si může pořídit takové zařízení, které mu vyhovuje a od koho chce, neboť zákon použití žádného konkrétního zařízení nepředepisuje.        
    5. Zařídím si přístup na portál e-tržby a certifikát
      Před zahájením evidence tržeb podnikatel požádá Finanční správu o autentizační údaje, které mu umožní přihlášení na portál správce daně. Po přihlášení si podnikatel na portále zaeviduje své provozovny a vygeneruje certifikát, který poté nainstaluje do svého pokladního zařízení. Funkčnost bude možné otestovat v pilotním režimu.
      …a mohu začít evidovat
  • Pokladny a pokladní systémy
  • Pokladní hardware
  • Pokladní kotoučky
  • EET SERVIS
  • Kontakt